reklama

O afganskom chlapcovi, ktorý ma priviedol do Afganistanu

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tak ďaleko, že ma to nemusí trápiť

Chcem vám vyrozprávať pár krátkych príbehov, ktoré sa dúfam dotknú vášho srdca. Toto je prvý z nich.

Pred časom som sa dostal k jednému videu na youtube. Volá sa The Children Of Conflict. Popisuje život detí v Afganistane. Reportérka nasleduje dvoch malých chlapcov do ich domu v Kábule. Chlapci nechodia do školy. Chodia po uliciach v Kábule a žobrú o chlieb a zbierajú drevo. Žijú len so svojim otcom. Mama zomrela. Otec má ampunovanú nohu. Reportérka sa pýta jedného z chlapcov: Máš aj nejakú hračku? Chlapec chvíľu rozmýšľa, a povie: Áno. Vytiahne malú gumovú loptičku a majúc ju v ruke povie: Keď dopadne na zem, tak vyskočí vysoko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tomto momente som už mal slzy v očiach.

Prečo by som ale mal byť takýmto osudom dotknutý? Veď chlapec je ďaleko od mňa. Až v Afganistane. A to je veľmi ďaleko. Tak ďaleko, že ma to nemusí trápiť.

Keď u nás svetlo, u nich je tma

Ten chlapec s radostným pohľadom v očiach bol odvtedy stále so mnou. Keď som si líhal do svojej postele, myslel som na neho. Kde asi teraz je? Určite v uliciach Kábulu, pretože u nich je teraz tma. Videl som jeho radostnú tvár stále pred sebou. Radosť bola ešte viditeľnejšia, keď som si pomyslel na jeho otrhané, špinavé oblečenie a rozpadnutý dom, v ktorom býval. Myslel som na neho v práci. Myslel som na neho doma. Začal som sa zaujímať viac o podmienky, v ktorých žije. Áno, získal si moje srdce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pomyslel som si: Ale ako mu ja môžem pomôcť? Nepoznám jeho krajinu. Nepoznám jeho národ. Nepoznám, nepoznám…

Tak spoznaj. A uvidiš ako.

Tisíce

Našiel som organizáciu, ktorá mi pomohla cestu uskutočniť. Keď sa moje nohy dotkli zeme na letisku v Kábule, napadla ma myšlienka: Možno naozaj stretnem na ulici chlapca z videa .

Hľadal som, ale chlapca som nenašiel - našiel som však niečo iné:

Tisíce jemu podobných detí:

Chudobný chlapec v Kábule
Chudobný chlapec v Kábule 
Krajina pekná, ale nehostinná
Krajina pekná, ale nehostinná 
Jeho tvár hovorí
Jeho tvár hovorí 
nielen o životných podmienkach
nielen o životných podmienkach 
Bude môj hlas niekto tam vonku počuť?
Bude môj hlas niekto tam vonku počuť? 
Pozri, tu u mňa je môj tieň predo mnou.
Pozri, tu u mňa je môj tieň predo mnou.  
Tu na ulici je dôležité mať kámošov
Tu na ulici je dôležité mať kámošov 
a vidieť za to čo vidíme teraz.
a vidieť za to čo vidíme teraz. 
Našťastie mnoho detí si žije svoje detstvo...
Našťastie mnoho detí si žije svoje detstvo... 
Veď hrať sa dá so všetkým, alebo?
Veď hrať sa dá so všetkým, alebo? 

_________________________________________________________________________________________

Video o živote detí v Afganistane:

Children of Conflict - Afghanistan (part 1): https://www.youtube.com/watch?v=fayeCNpF2ms

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Children of Conflict - Afghanistan (part 2): https://www.youtube.com/watch?v=Y_VPZjwnLGk

Filip Kachnic

Filip Kachnic

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  74x

Nehľadám informácie ale pravdu. Pôsobím na Univerzite Karlovej, kde saroky odborne venujem vzdelávaniu žiakov cudzincov/utečencov, menšín a ich spoločenskej integrácii. Ako odborník radím, navigujem a vzdelávam v oblasti integrácie detí a žiakov cudzincov. Viedol som side-event o vzdelávaní utečencov na Ministerskej Konferencii o Afganistane v sídle OSN v Ženeve, v roku 2018. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy, ktoré sa dotknú srdcaNezaradenáZamyslenieČo je dnes pre ľudí dôležité?Volľby 2014PrognózyOddychová miestnosťRozhovory so zaujímavými ľuďmiSlovenské predsudkyProblémy, s ktorými sa stretáv

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu