reklama

Návrh na zlepšenie kvality služieb v UPS Slovensko

23. júna 2011, asi o 13:45 zazvonil zvonček a pohľadom cez okno som zistil, že pred domom vrčí čierne UPS auto. Po pozdrave a skontrolovaní adresy som bol oboznámený o fakte, že mám zaplatiť 10,90 Eura za zásielku. Nemal som pri sebe hotovosť, iba platobnú kartu, ktorou ale nebolo možné zaplatiť. Na otázku, či je možné zaplatiť poštovou poukážkou, som dostal negatívnu odpoveď. "Mohli by ste sa zastaviť zajtra?", spýtal som sa. "Vyberiem si peniaze v automate", ešte som dodal. Pracovník z UPS súhlasil a povedal, že prijde zhruba v rovnakom čase. Na druhý deň o 11:40 zazvonil zvonček znova. Bol to pracovník s UPS. Peniaze som ešte vybrané nemal. "Kto bude platiť ten benzín?", spýtal sa. Potom nastúpil s mobilom pri uchu do auta a odišiel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Dovoľte mi použiť tento príklad na formulovanie zopár návrhov, ktoré by mohli viesť k zvýšenej spokojnosti zákazníkov.

Pod vysokou kvalitou služieb sa určité myslí to, že zákazník má na výber. Spokojný zákazník je taký, ktorý sa cíti slobodný. Príkladom by mohli byť možnosti platenia za doručovateľské služby.

Čím viac informácií zákazník o svojej zásielke vie, tým viac uľahčí prácu sebe a aj doručovateľskej službe. Jedným znakom kvalitných služieb je podľa mňa fakt, že zákazník dostane informácie o svojej zásielke bez vyžiadania. To čo je bežné pre pracovníkov UPS, nemusí byť bežné pre radových občanov. A ak to nie je bežné, tak človeku určite na um nepríde, že by sa mal na to spýtať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalším krokom k zlepšeniu kvality služieb je určite informácia o dni a času prebratia zásielky ešte pred samotným doručením. Po telefonickom kontakte z UPS som zistil, že doručovateľ zásielok má možnosť sa telefonicky s preberateľom zásielky skontaktovať. To je jeden zo spôsobov ako preddísť zbytočným výjazdom.

Podľa mňa, doručovanie zásielok je úžasná práca. Osobne som za firmy ako UPS, veľmi vďačný a veľmi si ich služby vážim. Nemám nič proti zlej nálade, veď moja nie je takisto stále dobrá. Čo mi však chýbalo je viditeľná ochota pomôcť. Ak sa človek stretne s ochotou, tak problémy s poskytovanou službou sa vždy dajú nejako vyriešiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokiaľ je moja informácia správna, tak kvalita poskytovanej služby je priamo úmerná prístupu poskytovateľa k zákazníkovi. Zmena prístupu k zákazníkovi, zmení aj kvalitu jemu poskytovanej služby. Inými slovami, prístup je všetko. Ak sa zmení koreň stromu, tak aj jeho ovocie. 

Filip Kachnic

Filip Kachnic

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  74x

Nehľadám informácie ale pravdu. Pôsobím na Univerzite Karlovej, kde saroky odborne venujem vzdelávaniu žiakov cudzincov/utečencov, menšín a ich spoločenskej integrácii. Ako odborník radím, navigujem a vzdelávam v oblasti integrácie detí a žiakov cudzincov. Viedol som side-event o vzdelávaní utečencov na Ministerskej Konferencii o Afganistane v sídle OSN v Ženeve, v roku 2018. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy, ktoré sa dotknú srdcaNezaradenáZamyslenieČo je dnes pre ľudí dôležité?Volľby 2014PrognózyOddychová miestnosťRozhovory so zaujímavými ľuďmiSlovenské predsudkyProblémy, s ktorými sa stretáv

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu