Dovoľte mi použiť tento príklad na formulovanie zopár návrhov, ktoré by mohli viesť k zvýšenej spokojnosti zákazníkov.
Pod vysokou kvalitou služieb sa určité myslí to, že zákazník má na výber. Spokojný zákazník je taký, ktorý sa cíti slobodný. Príkladom by mohli byť možnosti platenia za doručovateľské služby.
Čím viac informácií zákazník o svojej zásielke vie, tým viac uľahčí prácu sebe a aj doručovateľskej službe. Jedným znakom kvalitných služieb je podľa mňa fakt, že zákazník dostane informácie o svojej zásielke bez vyžiadania. To čo je bežné pre pracovníkov UPS, nemusí byť bežné pre radových občanov. A ak to nie je bežné, tak človeku určite na um nepríde, že by sa mal na to spýtať.
Ďalším krokom k zlepšeniu kvality služieb je určite informácia o dni a času prebratia zásielky ešte pred samotným doručením. Po telefonickom kontakte z UPS som zistil, že doručovateľ zásielok má možnosť sa telefonicky s preberateľom zásielky skontaktovať. To je jeden zo spôsobov ako preddísť zbytočným výjazdom.
Podľa mňa, doručovanie zásielok je úžasná práca. Osobne som za firmy ako UPS, veľmi vďačný a veľmi si ich služby vážim. Nemám nič proti zlej nálade, veď moja nie je takisto stále dobrá. Čo mi však chýbalo je viditeľná ochota pomôcť. Ak sa človek stretne s ochotou, tak problémy s poskytovanou službou sa vždy dajú nejako vyriešiť.
Pokiaľ je moja informácia správna, tak kvalita poskytovanej služby je priamo úmerná prístupu poskytovateľa k zákazníkovi. Zmena prístupu k zákazníkovi, zmení aj kvalitu jemu poskytovanej služby. Inými slovami, prístup je všetko. Ak sa zmení koreň stromu, tak aj jeho ovocie.